Антирекорд у Німеччині: Найбільше апостазій в історії Церкви
  • Втр, 30/06/2020 - 14:39

У 2019 р. від приналежності до Церкви в Німеччині відмовились 272 771 особа, – повідомив місцевий єпископат. Це на 26,2% більше, ніж 2018 р., коли ця кількість становила 216 078 осіб.

На зменшення католицької спільноти в Німеччині також впливає демографія: 2019 р. було 233 937 похоронів на 159 043 хрещень. Менше осіб також прийняли до Церкви – приблизно 2 330 (2018: 2 442), а кількість осіб, які знову прийняли до Церкви, становить 5 339 (2018: 6 303). У 27 німецьких єпархіях також спостерігається зменшення кількості учасників недільної Євхаристії, в якій беруть участь 9,1% віруючих (2018: 9,3%), церковних весіль з 42 800 до 38 537, кількість дітей, які прийняли Святе Причастя, від 171 300 до 166 481, тоді як кількість парафій зменшилася до 9 936 (2018: 10 045). Загалом у Німеччині було 12 983 священників (2018: 13 285).

До Католицької Церкви належать 22 600 371 особа, що становить 27,2% з 83,1 мільйона німецьких громадян. У 2018 р. було 23 млн католиків (27,7%), у 2017 р. 23,31 млн (28,2%), а в 2016 р. – 23,58 млн (28,5%). У 2019 р. протестантські церкви нараховували загальну кількість 20 713 213 членів (24,9%). Це означає, що загалом близько 43,3 млн німецьких громадян належать до однієї з великих Церков, що становить 52,1% всього населення.

Крім того, за останніми підрахунками на 2018 р., в Німеччині є близько 1,5 млн православних і трохи менше 900 000 членів інших вільних Церков та християнських громад. Таким чином загальна кількість християн у Німеччині становить близько 45,7 млн, що становить 55% населення. Цей відсоток становив 56,1% 2018 р. та 57,6% 2017 р.

Стурбований ситуацією Церкви, голова Конференції єпископату Німеччини єпископ Георг Батцінг: «Церква повинна запитати себе, чи говорить сьогодні відповідною мовою, щоб дійти до людей. Після значної втрати авторитету вона також повинна повернути довіру завдяки прозорості та доброчесності. Йдеться не про гонитву за духом часу, а про щире запитання, чи розпізнаємо «знаки часу», як говорить ІІ Ватиканський собор, і інтерпретуємо їх у світлі Євангелія», – сказав єпископ Лімбурга. Він наголосив, що представлені сьогодні дані включать у дискусію на тему процесу реформ так званої «Синодальної Дороги».

Нагадаємо, що програма Синодальної дороги містить пропозиції щодо надзвичайно серйозних змін, на думку деяких єпископів, насправді розриву з вченням Церкви. Йдеться про ідеї скасувати обов'язок священичого целібату, запровадити свячення для жінок, глибоко переглянути сексуальну моральність та передати значну частину влади в єпархіях та парафіях світським особам.