Бенедикт ХVI про відносини з юдаїзмом: діалог, а не місія
  • Чтв, 29/11/2018 - 12:15

Папа емерит Бенедикт ХVI відповів на статтю богослова Міхаеля Бйонке і відкинув звинувачення, котрі містяться в статті як абсолютно брехливий наклеп.

Йдеться не про «місії», а про «діалог», підкреслює Бенедикт XVI у своєму листі, направленому до німецького католицького журналу «Herder Korrespondenz». Приводом до цього листа стала стаття богослова з Вупперталя Міхаеля Бйонке, який у вересневому випуску журналу прокоментував думки Папи емерита про взаємини між юдеями і християнами.

Юдаїзм і християнство, пише Бенедикт XVI, це «два способи тлумачення Писання». Для християн обітниці, дані Ізраїлю, - це надія Церкви, і «той, хто її дотримується, ні в якому разі не ставить під сумнів основи християнсько-юдейського діалогу». Звинувачення, що містяться в статті, продовжує Папа емерит, це «гротескні дурниці, які не мають нічого спільного з тим, що я сказав з обговорюваного питання. Ось чому я відкидаю його статтю як абсолютно брехливий наклеп ».

Крім того, Бйонке написав, що Бенедикт XVI нібито згадав у своєму есе, опублікованому в липні цього року в журналі «Communio», про проблеми розуміння юдаїзму і промовчав про страждання, які християни заподіяли євреям.

У своєму спростуванні Папа емерит розглядає - поряд з іншими богословськими аспектами - також делікатне питання місії серед юдеїв, тобто питання про те, чи повинна Церква звіщати євреям Добру Новину про Христа. «Місія до юдеїв НЕ передбачається і навіть не потрібна», - пише Йозеф Ратцингер. Це правда, Христос послав Своїх учнів з місією до всіх народів і до всіх культур. Тому «наказ місії універсальний - за одним винятком: місія до юдеїв не була передбачена і не була необхідною просто тому, що тільки вони, між усіма народами, знали 'невідомого Бога'».

Що стосується Ізраїлю, то, як пояснює Бенедикт XVI, мова йде не про місію, а про діалог про розуміння Ісуса з Назарета: Він є «Син Божий, Логос», очікуваний (згідно обітниці, даними Його власному народу) Ізраїлем) і, несвідомо , всім людством. Відновлення цього діалогу - «завдання, яке ставить перед нами сьогодення».

Дане спростування, яке буде опубліковано в грудневому номері журналу «Herder Korrespondenz», підписане «Йозеф Ратцингер-Бенедикт XVI».

Нагадаємо, що есе, опубліковане Папою емеритом в журналі «Communio», мало на меті уточнення нового документа, оприлюдненого у 2015 році Комісією Святійшого Престолу з релігійних відносин з юдаїзмом під назвою «Дари і покликання Боже непорушні (Рим 11,29). Роздуми про богословські питання, котрі пов'язані з католицько-юдейськими відносинами », з нагоди 50-ї річниці Соборній декларації Nostra aetate. Документ був представлений серед інших кардиналом Куртом Кохом, президентом Комісії з релігійних відносин з юдаїзмом. У пункті 6 тексту Документа йдеться:

«Легко зрозуміти, що так звана 'місія до юдеїв' є вельми складним і чутливим питанням для юдеїв, оскільки на їх погляд це стосується самого існування єврейського народу. Також для християн це делікатне питання, оскільки вони вважають фундаментально важливою рятівну роль Ісуса Христа і наступну з цього універсальну місію Церкви. Тому Церква повинна розуміти євангелізацію, звернену до юдеїв, які вірують в єдиного Бога, інакше, ніж євангелізацію, яка спрямована на тих, хто належить до інших релігій або мають інший світогляд. Це конкретно означає, що Католицька Церква не проводить і не заохочує будь-яку інституційну місію, спеціально призначену для юдеїв. Без шкоди для цієї принципової відмови від інституційної місії, спрямованої на юдеїв, християни покликані свідчити про свою віру в Ісуса Христа також перед юдеями; але вони повинні робити це зі смиренністю і делікатністю, визнаючи, що юдеї є носіями Слова Божого, і пам'ятаючи про велику трагедію Голокосту ».