Час
  • Пон, 18/07/2016 - 11:01

Час. Чи задумувались ви хоча б раз над тим, що воно таке? Звичайно всім нам відоме визначення ще з шкільних уроків фізики. Час — це одне з основних понять фізики і філософії, одна з координат простору-часу, вздовж якого протягнуті світові лінії фізичних (матеріальних) тіл.

Як філософська категорія час, вочевидь, є невід'ємним атрибутом світу, він почався із народженням світу й зникне, коли світ добіжить кінця. Та чи можна обмежити визначення часу коротким правилом? Так, Час - це ріка, яка тісно переплетена з матерією. Ми живемо в часі, залежимо від часу. Чи можна ставитись так легковажно до чогось настільки важливого?!

У християнстві марнування часу є доволі важким гріхом. Те, що ми не вміємо користуватись відведеним нам часом, є доволі таки важливою проблемою. Ми часто витрачаємо час на всілякі нісенітниці, пускаємо на вітер такі дорогоцінні хвилини. Найчастіше  ми витрачаємо час бездумно, навіть не задумуючись над тим, скільки добра ми могли б зробити за ті години, що їх ми потратили за все життя. Скільки таких випадків буває в нас щодня, а скільки їх ще буде. Раціональне використання часу є однією із найголовніших складових успіху. Існує вислів: "час - гроші". Та слово гроші, можна змінити словами: щастя, радість, користь. Якщо навчитись детально планувати свій день, можна досягнути неймовірних успіхів. Часто можна почути: "більше робиш, більше встигаєш". Цей вислів також не є безпідставним. Хто робить багато справ, поволі вчиться планувати свій день, вчиться цінувати свій час.

 У нашого народу є особлива хвороба - хвороба п'яти хвилин. Завжди кудись запізнитись на п'ять, або й більше тому, що годинник відстав, затори на дорогах були, домашній улюбленець бешкетував, дощ, ожеледиця, але все це лиш пусті відмовки. Ми просто не вміємо розпоряджатись своїм часом.

 Для того, щоб навчитись організовувати свій робочий день і вільний час, перш за все необхідно навчитись розставляти пріоритети, відділяти важливе від менш важливого і неважливого. Наступним кроком може бути розподілення своїх справ на категорії. Наприклад: молитва, догляд за собою, домашні справи, робота, вільний час і сон. Ще одним помічником в організації свого часу може стати щоденник. Так, він є необхідним не лише людям, які працюють в офісах, бізнесменам і т.д. Ви можете завести собі зошит, у який щовечора записуватимете свої плани на наступний день. Так ви не забудете про найголовніше, а менш значуще просто "відфільтруєте". Цей зошит стане для вас такою собі «лабораторією вивчення науки розставляння пріоритетів». Не потрібно брати приклад з Юлія Цезаря, навіть якщо вам вдається добре впоратись із кількома завданнями одночасно, не потрібно піддаватись ілюзіям і стрибати вище голови. Щоб виконати конкретне завдання, мобілізуйте усі свої сили і намагайтеся зробити його максимально добре і швидко. Таким чином ви заощадите енергію, час і якість виконаної роботи буде відповідно вищою.

Важливо також молитись, щоб Бог навчив і допоміг нам правильно, логічно і раціонально використати наш час на славу і честь Йому, і на користь та радість нам.

Дамян Вільчинський