Двоє філософів просять Папу засудити помилки від «невідповідного застосування» Amoris Laetitia
  • Пон, 12/12/2016 - 12:06

Двоє провідних католицьких філософів звернулись з листом до Папи Франциска, в якому просять засудити ті помилки, які можуть стати результатом «невідповідного застосування апостольського повчання «Amoris Laetitia».

У своєму листі до Папи, обсягом 37 сторінок, Джон Фінніс та Жермен Грізьє пишуть, що як папський документ, «Amoris Laetitia» має бути «послідовним» з попереднім вченням Церкви. Однак, на їх думку, певні пункти цього документу можуть бути використані для поширення помилкової позиції щодо подружжя, Сповіді, совісті та морального закону, інформує Catholic Herald.

Фінніс та Грізьє вже раніше співпрацювали в питаннях моральної теології. Фінніс – професор права в університетах Оксфорда та Нотр-Даму, а також науковий співпрацівник Британської Академії; Грізьє – професор філософії Університету Маунт Сейнт Мері, США, на пенсії.

Вони наводять кілька пунктів, які, на їх думку, суперечать католицькій вірі. Кілька з них стосуються здатності людини слідувати Божим заповідям. Вони вважають, що дехто може вставляти християнську етику в рамки «ідеалу», який неможливо одразу осягнути, чи сперечатись про те, що деякі люди є занадто слабкими, щоб уникати важких гріхів.

У своєму листі філософи посилаються на вчительський уряд, а саме «Veritatis Splendor» Св. Івана Павла ІІ і Тридентський Собор. Останній вчить: «Якщо хтось навчає, що Божі заповіді неможливо виконувати навіть особі, яка оправдана і встановлена в благодаті: нехай йому буде анатема». «Бог не наказує неможливого, але, даючи заповіді, Він вказує як чинити те, що ти можеш, і молитись за те, що не можеш, а також своєю допомогою дає тобі цю здатність», – наголошують філософи.

Грізьє і Фінніс просять Папу підтвердити вчення Церкви про етику сексуальності, нерозривність подружжя і реалії, що «багато людей зрештою опиняться в пеклі».

Свого листа до Папи філософи надіслали минулого місяця, а також опублікували його, посилаючись на канон 212 Кодексу канонічного права.