Кардинал Берк називає спірну пропозицію Синоду прямим запереченням католицтва
  • Птн, 16/10/2015 - 12:45

В четвер зранку репортер LifeSiteNews мав нагоду зустрітись з кардиналом Реймондом Берком в Римі після прес-конференції, проведеної організацією Voice of the Family, в котрій кардинал Берк приймав участь. Репортер розмовляв з кардиналом про хід Синоду в справах родини і, зокрема, про спірну пропозицію дозволити місцевим єпископам приймати рішення в справах гомосексуалізму і розлучень. Кардинал Берк також розкритикував так звану "Пропозицію Каспера" заявивши, що вона основана на фальшивій ідеї про те, що "якимось чином існує конфлікт між доктриною і пастирською діяльністю"

Наступним є запис цього інтерв'ю.

LSN (LifeSiteNews): Яка ваша думка відносно ідеї "регіональної різноманітності" в Церкві? Чи може бути дозволено місцевим єпископам вирішувати на пастирському рівні справи, пов'язані з "соціальним прийняттям гомосексуалізму" і "розлученими та повторно одруженими особами"?

Кардинал Берк: Це просто суперечить католицькій вірі і життю. Церква керується вченням нашого Господа Ісуса Христа, котре перш за все було нам передане Богом через творіння, яке ми називаємо природнім правом. Творіння, котре кожне людське серце розуміє, тому що воно було створене Богом, а також витлумачене і прояснене вченням Христа в традиції Церкви.

Церква є однаковою в цілому світі. Ці істини не змінюються залежно від місця чи часу. Звичайно, вчення цих істин враховує особливі потреби кожної місцевості, але це не міняє самого вчення. Вчення часами мусить бути навіть сильнішим там, де є більша загроза.

Отже це є цілковито неприйнятним. Я не знаю, звідки походить ця ідея. Це насправді означає, що Церква перестане бути католицькою (універсальною). Це означає, що Церква перестане бути єдиною у її вченні в цілому світі. Ми маємо єдину віру, єдині таїнства, єдину підпорядкованість по цілому світі. Власне це є те, що означає бути католицьким.

Я також хотів би прокоментувати ту ідею про поняття "пастирський". Починаючи з ганебної презентації кардинала Каспера під час Надзвичайної Консисторіі в лютому 2014 року, багато суперечок сконцентрувалось навколо ідеї про те, що якимось чином існує конфлікт між доктриною і пастирською діяльністю.

Це абсурд. Пастирська діяльність існує для того, щоб допомогти нам жити правдами віри, жити доктриною віри у нашому щоденному житті. Між ними не може бути конфлікту. Неможливим є поєднання вчення Церкви про нерозривність шлюбу, з чиїмось заявами про те, що з "пастирських причин", особа, котра перебуває в позашлюбних стосунках може приймати таїнства. Це б означало, що шлюб не є нерозривним. Це є всього лише фальшиві відмінності, фальшиві контрасти, котрі повинні бути чітко роз'яснені, бо вони спричиняють непорозуміння серед вірних і, звичайно, можуть сильно зашкодити їхньому духовному життю і вічному спасінню.

LSN: Що мають думати вірні і як діяти, бачучи, як отці Синоду пропонують неортодоксальні підходи до гомосексуалізму і розлучень?

Кардинал Берк: Ми слідуємо за нашим Господом Ісусом Христом. Він є наш Володар. І ми всі, починаючи з Святішого Отця і єпископів, є покликані до покори йому і його слову. Якщо єпископ, або священник, або хтось інший, виголошує або заявляє щось, що суперечить істині нашого Господа Ісуса Христа, котра передається нам через вчення Церкви, ми маємо продовжувати слідувати за Христом.

Я кажу людям, котрі в даний час стривожені замішанням і вражаючими заявами про віру, що ми повинні залишатись спокійними. Причиною до спокою є те, що Католицька Церква є повчаючою владою, що виражено, наприклад, у Катехизмі Католицькоі Церкви. Ми просто потребуємо вивчати ті речі більш глибоко, дотримуватись їх більш ревно, і не збиватись з шляху через фальшиві вчення, з яких би джерел вони не походили. 

LSN: Дехто стверджує, що розбіжність в Синоді дуже незначна і що засоби інформаціі винні в видумуванні конфлікту там, де його немає. Яка ваша думка?

Кардинал Берк: Перш за все я мушу застерегти, що я не є учасником Синоду. Я не задіяний у Синоді в жодний спосіб. Я читаю не тільки те, що говориться в засобах інформації, але й офіційні звіти з Ватикану. Також я розмовляв з кількома отцями Синоду. Моє враження таке, що насправді є розбіжність. Наскільки я розумію, навпаки, існує значна незгода всередині Синоду. Пам'ятаючи дискусію перед початком Синоду і маючи на увазі Instrumentum Laboris (робочий документ Синоду) і всі труднощі пов'язані з тим документом, важко повірити, що не було б значної незгоди. Інакше ми не зможемо добратися до істини в тих справах. Ми не будемо здатні охороняти і поширювати католицьку віру так, як належиться.