Кардинал Пелл: Папа Франциск рішуче підтвердить католицьку традицію
  • Нед, 29/11/2015 - 00:45

Заперечуючи заяви деяких з найближчих радників Папи,  голова фінансів Ватикану кардинал Джордж Пелл заявив, що Папа Франциск повторно підтвердить і "прояснить" існуюче вчення Церкви і повчання не допускати до Причастя розлучених і цивільно одружених, що перебувають у стані прилюдного перелюбу, без тайни сповіді і зміни способу життя.

У своїй нещодавній проповіді кардинал Пелл наголосив на важливості бути вірним Папі, особливо сьогодні, коли "ми продовжуємо дивитися на наступника святого Петра як гаранта єдності доктрини та практики".

Пелл правив Службу Божу в базиліці Сан-Клементе в Римі на свято Папи Св. Климента I, відомого в історії як одного з перших Пап, що надали Папі Римському примат Папи для виправлення помилок у вченні і зловживань в повчаннях, яких припускались інші єпископи.

Звертаючись до вирішення питань на Синоді про сім'ю, кардинал Пелл докорив тим, хто «хотів сказати про недавній Синод, що Церква знаходиться в замішанні і заплутана у своєму вченні стосовно шлюбу», і наполіг, що Церква завжди залишиться вірною "вченню Ісуса про перелюб і розлучення" і вченню Св.Павла про вірну поставу для прийняття Причастя. Пелл стверджує, що можливість Причастя для тих, хто перебуває в стані перелюбу «навіть не згадується в документі Синоду».

Кардинал Пелл стверджував, що Папа Франциск готується "прояснити для віруючих, що означає іти за Господом... в Його Церкві в нашому світі". Він сказав: "Зараз ми чекаємо апостольського напоучування Святішого Отця, яке знову буде виражати суттєву традицію Церкви і наголосить, що звернення до проникливості і внутрішнього форуму може бути використані тільки для кращого розуміння Божої волі, як вчить Святе Письмо і Учительство, і ніколи не може бути використано  для зневаження, спотворення чи спростування встановленого Церквою вчення".

У підсумковому документі дискусій Синоду про «внутрішній форум» пункти 84-86 стосуються приватних дискусій між парафіяльним священиком і віруючим для виховання і формування совісті та визначення "можливості більш повної участі в житті Церкви", на основі їх індивідуальних обставин і церковного вчення. Вибіркові цитування з «Familiaris Consortio» Івана Павла II, де опущена його заява про виключення можливості Причастя для тих, хто перебуває в стані перелюбу, дало лібералам надію, що ця "більш повна участь" може включати приступання до Причастя.

Прогноз Пелла, що Папа буде на боці ортодоксної сторони цієї полеміки надає два пояснення. Згідно з першим тлумаченням, Пелл  невпевнений, що Папа буде робити у своїй пост-синодальній настанові, але він використовує таку тверду мову як спосіб попередження Папи, що він повинен чітко відстоювати вчення та практику Церкви, чи інакше ризикує впасти, щонайгірше, в єресь або,  щонайкраще, у крайню недбалість у відстоюванні єдності Церкви.

За другим тлумаченням, Пелл може мати інсайдерську інформацію, навіть, можливо, від самого Папи, що він буде відстоювати вчення Церкви і практику сповіді для тих, хто перебуває в стані перелюбу, якої наближені до Папи, мабуть, не мають.

Ця гіпотеза, однак, є проблематичною в тому, що якраз минулого тижня Папа Франциск запропонував, що лютерани можуть дістати "зелене світло" для прийняття Святого Причастя всупереч канонічному праву, якщо вони самостійно приймуть рішення, що передбачає згоду з реформаторською "лінією аргументації про "совість". Раніше минулого місяця Франциск дав інтерв'ю Еухеніо Скалфарі, який зацитував, що Папа обіцяє дозволити тим, хто перебуває в стані перелюбу прийти назад до Причастя без зміни життя, хоча Ватикан відмовився підтвердити справжність цитат, оскільки Скалфарі не робить нотаток.

Якщо Пелл з певністю знав, що Папа мав би зробити, це б виглядало поставити знання Пелла вище, ніж кардинала Роберта Сара, який у своєрідному попередженні Папі Франциску минулого тижня оголосив у недвозначних виразах, що "навіть Папа не може дати звільнення від такого божественного закону", як недопущення до Святого Причастя перелюбників.

Декілька членів внутрішнього кола Папи публічно заявили, що спірні пункти 84-86 підсумкового документу Синоду відкрили двері для Святішого Отця дозволити Причастя у випадку, якщо він прийме таке рішення. О. Антоніо Спадаро, ТІ, близький друг Франциска і редактор «La Civita Catholica», відомого журналу єзуїтів в Римі, рецензію якого проводить держсекретаріат Ватикану, пише на цьому тижні, що внутрішнє рішення  форуму для розлучених у перелюбстві є життєздатним:

«Звичайний Синод, таким чином, заклав основи для доступу до таїнств [для розлучених і цивільно повторно одружених], відкриваючи двері, що залишалися закритими попереднім Синодом. Рік тому не було навіть можливо знайти явну більшість стосовно дебатів на цю  тему, але це сталося в 2015 році, тому ми маємо право говорити про новий етап».

Прогнози та тлумачення Синоду від Спадаро є відповідними до публічних заяв ліберальних священиків, деякі з яких є близькими довіреними для Папи Франциска, у тому числі кардинал Шенборн, кардинал Вюрл, кардинал Каспер, кардинал Ніколс, і глава ордену єзуїтів, о. Ніколас. О. Ніколас, зокрема, першим підтвердив, що буде апостольське напоучування Папи, і сказав про Причастя для тих, хто перебуває у стані перелюбу.

«Рекомендація Папи зводиться не до розроблення теорій, таких як, зокрема, не змішувати разом в одну купу розлучених і повторно одружених, тому що священики мають  приймати рішення у кожному окремому випадку і бачити ситуацію, обставини, те, що відбувається, у залежності  від одного чи іншого. Немає загальних теорій, які обов’язково перекладають у залізну дисципліну загалом. Результат розрізнення означає, що ви вивчаєте кожен випадок і пробуєте знайти милостиві шляхи виходу.»

Незважаючи на найкращий аналіз, припущення кардинала Пелла, що Папа Франциск може зробити у своєму пост-синодальному апостольському напоумленні залишається тільки таким -  припущенням -  малювати лінію на піску, що якщо Папа захоче її перетнути, то приведе Петровий човен у незвідані води, де небезпека корабельної аварій є дуже реальною загрозою.

Andrew Guernsey, LifeSiteNews