Католик не може підтримувати суперечні з вірою ідеології, - професор теології
  • Втр, 16/06/2020 - 10:56

Католик не повинен жодним чином виражати свою підтримку, також політичну підтримку, особам, які ідентифікують себе, проявляють солідарність з цією ідеологією та її підтримують. Тоді це є неприйнятний пакт із силами зла. Пакт, який суперечить суті нашої віри, – сказав про ЛГБТ о. Павел Борткевич, етик, професор теологічних наук.

На порталі wPolityce.pl священник прокоментував четвергову «дискотеку» веселкових середовищ перед президентським палацом у Польщі. Він говорив про  питання «диктату толерантності» та ставлення католиків до ідеологій, які суперечать природному порядку і сьогодні підкорюють світ. Він також застеріг від агресії проти опонентів, включаючи людей з незвичайними схильностями у сфері статевості.

– Це було би просто недостойне нас, учнів Христа. З іншого боку, ми, звичайно, зобов’язані сповідувати нашу віру і моральні істини, що випливають з цієї віри, але це визнання означає також цілковите відкинення саме таких поглядів і переконань, які були представлені безпосередньо перед президентським палацом, – зазначив о. проф. Борткевич.

–  Простіше і дуже конкретно: це просто означає, що католик не повинен жодним чином висловлювати свою підтримку, також політичну, людям, які ідентифікують себе, проявляють солідарність з цією ідеологією та її підтримують. Тоді це є неприйнятний пакт із силами зла. Пакт, який суперечить суті нашої віри, – зазначив богослов.

Одне з питань стосувалося понять толерантності та любові до ближнього. Священник застеріг, що в жодному разі не можна погоджуватися з толеруванням зла. Як позитивний приклад він вказав на ставлення Ісуса до блудниці, яку хотів каменувати натовп, підбурений фарисеями.

– Я неодноразово замилююся над тим, що сталося б, якби Христос був толерантним при зустрічі з блудницею. За сучасними мірками Він повинен їй сказати: «Нічого не сталося. Ти маєш такі сексуальні вподобання, то йти і далі наражайся на те, що тебе знову захочуть каменувати». Однак Христос не є толерантним. Він каже: «Ніхто тебе не засудив. І я тебе не засуджую», але ключовими для цієї оцінки є останні слова: «Іди і більше не гріши». Це є чітке твердження, що позиція цієї жінки була позицією зла і вимагає навернення. Умовою цього твердження є навернення, зміна життя, – наголосив учений.

Чи тоді «толерантність» є словом-відмичкою, що дозволяє непомітною контрабандою просувати небажану ідеологію?

– На жаль, так, тому що такі слова-відмички – це насправді слова, які дозволяють впустити щось, чого ми б не дуже хотіли толерувати у власному домі, – відповів о.-проф. Борткевич.

– Ніхто не використовує відмичку для входу з добром до свого чи чужого дому. Відмичка – це інструмент грабіжника, а ідеології, які використовують цю відмичку, є ідеологіями, які хочуть чогось нас позбавити або просто побити нас, щоб зробити деструкцію. Ось чому потрібно більше остерігатися цих слів-відмичок, – зазначив він.