Папа: Внебовзяття вказує на єдність людської особи в усіх її вимірах
  • Срд, 15/08/2018 - 17:01

Бог прагне спасти цілу людину, з тілом і душею. Про це Святіший Отець нагадав в урочистість Внебовзяття Пречистої Діви Марії.

«В сьогоднішню урочистість Внебовзяття Пречистої Діви Марії, святий Божий люд з радістю віддає шану Пречистій Матері. Робить це як через загальну літургію, так і через тисячі різноманітних форм набожності, і, таким чином, підтверджується пророцтво Самої ж Марії: “Ублажатимуть мене всі роди”. Бо Господь вивищив Свою смиренну слугиню», – цими словами Папа Франциск розпочав своє повчання, промовляючи до двох десятків тисяч римлян і гостей міста, які опівдні 15 серпня 2018 р. зібралися на площі Святого Петра у Ватикані, щоб разом з ним проказати молитву «Ангел Господній».

Особливий привілей через особливу єдність

Святіший Отець зауважив, що взяття з душею і тілом на небо – це «божественний привілей», наданий святій Божій Матері з огляду на «її особливу єдність з Ісусом». Йдеться про «тілесну та духовну» єдність, яка розпочалася з Благовіщення та «дозрівала протягом всього життя Марії через Її особливу участь в таїнстві Сина». «Марія завжди була із Сином, Вона йшла за Ісусом, й тому називаємо Її першою ученицею», – пояснив він, додаючи:

«Життя Марії пробігало, як життя звичайної жінки того часу: Вона молилася, провадила дім і сім’ю, відвідувала синагогу… Але кожну щоденну чинність Вона виконувала в цілковитій єдності з Ісусом. І на Голготі ця єдність досягла вершини в любові, співчутті та стражданні серця. І тому Бог дарував їй повну участь також і в Ісусовому воскресінні. Тіло Пресвятої Матері було збережене від зіпсуття, як і Її Сина».

Спасіння для душі і тіла

За словами Папи, Церква сьогодні запрошує нас споглядати таїнство, яке показує нам, що Бог «хоче спасти цілу людину», тобто, «спасти душу та тіло». Ісус воскрес «з тілом, яке прийняв від Марії» та вознісся до Отця з «переображеною людською природою», з нашим тілом, але переображеним. І Внебовзяття Марії, людського створіння, є підтвердженням «нашої славної долі».

«Вже грецькі філософи, – зауважив Наступник святого Петра, – збагнули, що душа людини призначена для щастя після смерті. Проте, вони зневажали тіло, вважаючи його в’язницею душі, і не сприймали того, що Бог розпорядився, аби також тіло людини було поєднане з душею в небесному блаженстві. Наше переображене тіло буде там. Й оте “воскресіння тіла” є властивим елементом християнського об’явлення та осердям нашої віри».

Єдність людської особи

У цьому контексті Папа підкреслив, що «надзвичайна дійсність Внебовзяття Марії показує та підтверджує єдність людської особи та нагадує нам про те, що ми покликані служити Богові та прославляти Його всім своїм буттям, душею і тілом». Адже «служити Богові лише тілом буде чинністю рабів», а лише душею «суперечитиме нашій людській природі». Отож, якщо ми житимемо «в радісному служінні Богові, що виражається також через великодушне служіння ближнім», наша доля в день воскресіння «буде схожою до тієї, що у нашої небесної Матері» й нам буде дано в повноті здійснити заклик святого Павла: «Прославляйте Бога тілами вашими».

«Молімося до Марії, – закликав Святіший Отець, – аби Вона Своїм материнським заступництвом допомагала нам проживати наш щоденний шлях у дієвій надії змогти одного дня приєднатися до Неї з усіма святими та з дорогими нам людьми, всіма у раю».