Польські єпископи про гендер
  • Втр, 24/12/2013 - 00:29

Єпископи Польщі звернулись із пастирським листом до своїх вірних, в якому застерігають їх перед небезпекою гендерної ідеології. Лист має бути зачитаний у храмах Католицької Церкви Польщі в неділю 29 грудня.

Для початку єпископи нагадали вірним, що Пресвята Родина з Назарету у важких ситуаціях завжди намагалася відчитати і виконати Божу волю, тому з них завжди виходила відновлена. «Така поведінка є для нас важливим вказівником того, що і сьогодні послух Богові і Його часами незрозумілій волі є гарантом щастя в сімʼї», – пишуть єрархи.

Як неодноразово нагадував блаженний Папа Іван Павло ІІ, Бог сотворив чоловіка і жінку, а «буття – в тілі і душі – чоловіком «для» жінки і жінкою «для» чоловіка зробив великим і незамінимим даром, а також завданням в подружньому житті», – йдеться у листі. – «Він постановив, що власне така сімʼя буде відповідним середовищем для розвитку дітей, яке буде переказувати життя та матеріальний і духовний розвиток».

Єпископи пишуть: «Це християнське бачення не є якоюсь довільно накиненою нормою, але випливає із відчитування природи людської особи, природи подружжя і сім’ї. Відкинення цього бачення неуникно приводить до розпаду сімей і людської катастрофи. Як показує історія людства, зневага Творця є завжди небезпечною і загрожує щасливому майбутньому людини і світу. Тому надзвичайне занепокоєння повинні викликати спроби перевизначити поняття подружжя і сім’ї, що накидає суспільство, а особливо прихильники гендерної ідеології та представники певних ЗМІ. Перед обличчям посилених нападів цієї ідеології, скерованих на різні сфери сімейного і суспільного життя, ми змушені з одного боку рішуче і однозначно виступити на захист християнської сім’ї і фундаментальних цінностей, що її оберігають, а з другого боку – застерегти перед загрозами, що випливають із пропагування нового типу форм сімейного життя.

Гендерна ідеологія є наслідком ідейно-культурних змін, що тривають впродовж десятиліть і є міцно закорінені в марксизмі і неомарксизмі, їх поширюють деякі феміністичні рухи та сексуальна революція. Гендеризм пропагує принципи, які цілком суперечать реальності і загальному розумінню природи людини. Він стверджує, що біологічна стать не має суспільного значення, і що перш за все вирішальною є культурна стать, яку людина може вільно моделювати і визначати, не залежно від біологічних обставин. Відповідно до цієї ідеології, людина може добровільно сама себе визначити: чи вона є чоловіком, чи жінкою, вона може також вільно обирати свою сексуальну орієнтацію. Це добровільне самовизначення, яке не мусить бути одноразовим актом, має провадити до того, щоб суспільство прийняло право утворення нового типу сімей, наприклад, збудованих на зв’язках гомосексуального характеру.

Небезпека гендерної ідеології виникає по суті з її глибоко деструктивного характеру як по відношенню до особи, так і до міжлюдських відносин, а також усього суспільного життя. Людина із невизначеною статевою ідентичністю не здатна відкрити і виконати завдання, що стоять перед нею як в подружньо-сімейному житті, так і суспільно-професійному. Спроба зрівняти різного типу зв’язки є де-факто серйозним послабленням спільноти чоловіка і жінки, а також сім’ї, збудованої на подружжі.

Ми зустрічаємося із різним ставленням до діяльності прихильників гендерної ідеології. Переважна більшість не знає, чим є ця ідеологія, і тому не відчуває жодної небезпеки. Вузьке коло осіб – переважно вчителі і вихователі, а також катехити і душпастирі – намагаються власними силами шукати конструктивних способів протидіяти їй. Є й такі, хто, бачачи абсурдність цієї ідеології, вважають, що поляки самі відкинуть пропоновану їм утопічну візію. Тим часом, гендерна ідеологія без відома суспільства і згоди поляків впродовж багатьох місяців впроваджується в різні структури суспільного життя: освіту, службу здоров’я, діяльність культурно-освітніх установ і неурядових організацій. У матеріалах частини ЗМІ її висвітлюють позитивно: як протидію насильству і прагнення до рівноправ’я.

Спільнота Церкви інтегрально розглядає людину і її стать, розглядаючи в ній тілесно-біологічний, психічно-культурний та духовний виміри. Не є проблемою проведення досліджень над впливом культури на стать. Загрозою є ідеологічне твердження, що біологічна стать не має жодного важливого значення для суспільного життя. Церква однозначно висловлюється проти дискримінації з огляду на стать, але водночас бачить небезпеку нівелювання цінності статі. Джерелом дискримінації є не факт існування двох статей, але брак духовного посилання, людський егоїзм і гордість, які потрібно постійно поборювати. Церква жодним чином не погоджується із приниженням осіб, схильних до гомосексуального нахилу, але водночас наголошує, що гомосексуальна активність є глибоко невпорядкована і що не можна суспільно прирівнювати подружжя, що є спільнотою чоловіка і жінки, із гомосексуальним зв’язком».

На завершення єпископи попросили усіх християнських сімей, представників релігійних рухів і церковних товариств і усіх людей доброї волі відважно виступати на захист істини про подружжя і сім’ю. «Закликаємо також інституції, відповідальні за польську освіту, не піддаватися натискам нечисленних, хоча й дуже гучних середовищ, що володіють немалими фінансовими засобами, які в ім’я новочасного виховання проводять експерименти на дітях і молоді», – додають польські єпископи.

За матеріалами http://ekai.pl/