Традиція приступати до Сповіді перед св. Літургією датується І століттям
  • Птн, 09/07/2021 - 12:10

Дідахе чітко говорить, що кожен, хто бажає приступити до Святого Причастя, повинен спочатку приступити до таїнства Покаяння.

Святкування Святої Літургії розпочалося після встановлення таїнства Євхаристії на Тайній Вечері. Й завдяки першим учням Ісуса, воно поширилося по цілому світу. Згадку про це «ламання хліба» можна знайти у різних новозавітних листах, а також у стародавньому документі, який має назву Дідахе.

Дідахе (грецькою Διδαχὴ), Вчення Господа народам через 12 апостолів – найраніша серед відомих (кінець I – початок II століття) пам’ятка християнської писемності катехитичного характеру; також пам’ятка церковного права та богослужіння. Деякі дослідники, в свій час, навіть стверджували, що вона датується 48 р. н.е., вважаючи, що вона могла бути написана до Єрусалимського собору.

Дідахе детально описує різні аспекти служіння Літургії на початках християнства, наприклад, вимоги для прийняття Святого Причастя.

«Але кожного Господнього дня збирайтесь разом, ламайте хліб і дякуйте, визнаючи свої провини, щоб ваша жертва була чистою. Але нехай ніхто, хто перебуває у незгоді зі своїм братом, не збирається з вами, поки вони не примиряться, щоб ваша жертва не була осквернена. Бо так сказав Господь: У кожному місці та в кожному часі приносьте мені чисту жертву; бо Я великий Цар, говорить Господь, і моє ім’я між народами велике».

З вищеподаного уривку чітко зрозуміло, що визнання гріхів було важливою складовою участі у Літургії та прийнятті Святого Причастя.

Сповідь з тяжких гріхів

Католицька Церква дотримується цієї позиції, пояснюючи, що лише тяжкий гріх забороняє нам приймати Святе Причастя.

Особа, яка усвідомлює, що вчинила тяжкий гріх, не повинна приймати Тіло Господа без попередньої сповіді, якщо тільки на це немає вагомої причини або немає можливості приступити до таїнства Покаяння. У такому випадку особа повинна пам’ятати про свій обов’язок виконати акт досконалого жалю за гріхи, що, в першу чергу, включає якомога швидше посповідатися. (Кодекс канонічного права, кан. 915)
Натомість, сповідатися із повсякденних гріхів перед Причастям не потрібно.

Ранні християни знали, що перед тим, як з’єднатися з Богом у Святому Причасті, ми повинні спочатку примиритися з ним у таїнстві Сповіді.

 

Джерело: Католицький медіа-центр


Паломництво Святими місцями

Добровільний внесок
вкажіть суму пожертви

  грн/місяць