Важкі питання. Як звільнитися від рабства гомосексуального зв'язку?
  • Пон, 12/02/2018 - 20:21

ПИТАННЯ: Як звільнитися від рабства гомосексуального зв'язку?

ВІДПОВІДЬ: Найголовніше - це намір і воля жити цнотливо. Перший крок полягає в тому, щоб уникати не тільки гріха, а й того, що безпосередньо до нього веде. Наприклад, припинити співжиття (це відноситься не тільки до гомосексуальних зв'язків, а й до будь-яких зв'язків поза шлюбом). Припинення співжиття буде не тільки конкретним кроком, що віддаляє від гріха, а й свідченням євангельської послідовності.

Крім того, слід усвідомити, що сексуальні відносини між людьми однієї статі ніколи не можуть бути відносинами справжньої любові. Вони суперечать самій природі людської сексуальності, влаштованої з метою зустрічі з протилежною статтю, в якій здійснюється взаємна віддача. Одностатеві зв'язки суперечать мудрому задуму Творця і є збоченням. Вони є не актами любові, а актами похоті, яка руйнує людину зсередини і створює залежність. Учительство Церкви за допомогою різних документів стверджує, що гомосексуальні відносини самі по собі є безладними і в жодному випадку не можуть бути схвалені.

Звільнитися від цього рабства допоможуть роздуми над словами з документу церковного учительства «Homosexualitatis problema»: «Як це відбувається в разі будь-якого морального безладу, гомосексуальні дії перешкоджають реалізації і щастя людини, оскільки вони суперечать творчій премудрості Бога» (HP 7).

Дослідження показують, що люди, які живуть в гомосексуальних зв'язках, не перебувають у мирі з самими собою і зі своїми нахилами, оскільки ніколи не відчувають задоволення від цих зв'язків, - адже вони ніколи не можуть бути повною взаємною віддачею. Ця віддача може бути повною лише тоді, коли взаємна любов розквітає в народженні і вихованні дітей. Звідси - постійна фрустрація, різні протести і громадська боротьба за те, щоб протиприродний зв'язок якимось чином був відшкодований правом на усиновлення дітей.

Незадоволеність не залежить від того, отримує чи ні одностатевий зв'язок громадський осуд. Соціологічні дослідження свідчать про таку фрустрацію і в тих країнах, де одностатеві зв'язки давно прирівняні до шлюбу.
Гомосексуальний зв'язок - це саме рабство, несвобода, ланцюги, від яких складно позбутися - через плотські бажання і спокусу, - і ці ланцюги все більше пригинають людину до землі, їх стає все важче розбити. Зробити крок в сторону свободи від цих ланцюгів означає встати на шлях стриманості. Цей шлях можна пройти, поступово перетворюючи гомосексуальний зв'язок в відносини дружби і припинивши спільне проживання.

Про такий шлях оповідає святий Августин, який повинен був зважитися зробити вибір на користь здорового розуму. Його слова з «Сповіді» можуть допомогти кожному, хто стоїть перед схожим вибором, незалежно від сексуальної орієнтації: "Утримували мене сущі негідниці і суща суєта - ці старовинні подруги мої ... я зволікав вирватися, обтруситися від них і кинутися на поклик; владна звичка говорила мені: "Думаєш, ти зможеш обійтися без них?". Тільки в словах її вже не було спеки, бо на тій стороні, куди давно звернув я обличчя своє - і тріпотів перед переходом, - відкривалася мені Чистота в своїй цнотливій гідності, в ясній і спокійної радості; чесним і ласкавим було запрошення йти і не сумніватися; чисті руки, простягнуті, щоб підхопити і обійняти мене; численні добрі приклади. Було там стільки юнаків і дівчат, така сила-силенна молоді та людей будь-якого віку: і чистих вдів і незайманих стариць! І чистота в них у всіх, і аж ніяк не марна: від Тебе, Господи, чоловіка свого, породила вона стільки радості! І вона сміялася з мене, підбадьорюючи своєю насмішкою і ніби кажучи: «Ти не зможеш того, що змогли ці чоловіки, ці жінки? Та хіба змогли вони своєю силою, а не Церкви?» («Сповідь, книга VIII, глава 11).

«Було там стільки юнаків і дівчат, така сила-силенна молоді та людей будь-якого віку: і чистих вдів і незайманих стариць!» - описує Августин своє бачення. Серед перерахованих категорій може опинитися кожен, і силою Божої благодаті, підтримуваний прикладом і допомогою згори від численних святих, які здійснювали героїчні вчинки цнотливості з любові до Господа, - кожен може пройти такий же шлях і сказати разом з Блаженним Августином: «Як солодко стало мені раптом втратити солодкі дрібниці: раніше я боявся втратити їх, тепер радів відпустити. Ти прогнав їх від мене. Ти, справжня і найвища Солодкість, прогнав і увійшов на їх місце. Ти, що солодше всякої насолоди, тільки не для плоті і крові, світліше всякого світла, але найпотаємніше всякої таємниці, вище всяких почестей - але не для тих, хто підноситься сам. Душа моя стала вільна від тих докучливих турбот: не треба просити і кланятися, шукати заробітку, валятися в грязі, розчісуючи коросту похоті. Я лепотів перед Тобою, Світе мій, багатство моє і спасіння, Господи Боже мій»(Сповідь, книга I)

Таким чином, першим кроком до звільнення повинна бути щира регулярна сповідь, жаль за свої ланцюги і з'єднання з Ісусом в Таїнстві Євхаристії. До цього потрібно додати те, про що ми говорили спочатку: необхідність віддалити від себе гріх, тобто умови, що ведуть до гріха, ситуації, які особливо сприятливі для здійснення гріха, якими є в першу чергу спільне проживання. І, звичайно, молитва, в якій ми постаємо перед Господом зі своїми слабкостями: Він нас підніме і звільнить від усякого рабства.

Ми можемо також порекомендувати книгу «Гомосексуалізм і Католицька Церква» Джона Ф. Харві, засновника асоціації «Кураж», де люди з гомосексуальними нахилами проходять духовний шлях відповідно до морального вчення Католицької Церкви, плекаючи цнотливість і дружбу. Цей шлях, по-перше, включає в себе молитву, духовне читання, регулярне залучення до Таїнств; по-друге, глибоке пізнання самих себе і свого досвіду, пов'язаного з гомосексуальними нахилами; по-третє, усвідомлення, що повноту життя і щастя можна знайти тільки з Ісусом Христом в Його Тілі - Церкві.