Четверо кардиналів просять Папу пояснити «Amoris Laetitia»
  • Срд, 16/11/2016 - 12:53

Спонукані глибокою душпастирською стурбованістю, чотири кардинали вдалися до рідкісного кроку – оприлюднили п’ять питань Папі Франциску, бажаючи розчистити, за їхніми словами, велику дезорієнтацію та плутанину, які супроводжують постсинодальне Апостольське повчання Папи «Amoris Laetitia», повідомляє «National Catholic Register».

Кардинали – італієць Карло Кффарра, американець Реймон Берк, німці Вальтер Брандмюллер та Йоахім Майснер – 19 вересня цього року надіслали п’ять питань, так званих dubia (сумніви – лат.) із супровідними листами Святішому Отцеві та кардиналу Ґерхарду Мюллеру – префекту Конгрегації з питань віри та моралі.

Dubia – це формальні питання, які зазвичай єпископи надсилають Папі та Конгрегації у справах віри і моралі, а на які, зазвичай, отримуються відповіді «так», або «ні», без теологічної аргументації. Це стара практика Католицької Церкви, яка через спілкування з Апостольським Престолом дає можливість внести ясність в Вчення Церкви.

Кардинали просять роз’яснити протилежні тлумачення пунктів 300-305 у восьмій главі «Amoris Laetitia», це властиво найбільш контраверсійні пункти цього Апостольського повчання, у яких іде мова про Таїнства для розлучений і знову «вінчаних» осіб, а які стосуються морального Вчення Церкви.

У повідомлені, оприлюдненому 14 листопада цього року під назвою «У пошуках ясності – прохання про розплутування вузлів у «Amoris Laetitia»», йдеться про те, що для багатьох єпископів, священиків та мирян пункти 300-305 вказують на зміну в дисципліні Церкви.

Проте, кардинали зауважують, що хоча документ пропонує брак ясності, або й багатозначність, згадані пункти можна відчитувати і в тяглості з попередніми заявами Вчительського Уряду Церкви й в такому випадку вони не мають у собі модифікації практики чи Вчення Церкви.

Тому, на думку кардиналів, пояснення цих питань є дуже важливим для життя Церкви.

У квітні місяці цього року, після оприлюднення «Amoris Laetitia» деякі церковні високодостойники, між ними відомий кардинал Вальтер Каспер та радника Папи єзуїт о. Антоніо Спадаро наполягали на тому, що документ знаходиться у тяглості з дотеперішнім Вчення Церкви, але деяким «второвінчаним», які живуть в цивільному «шлюбі», все ж таки відкриваються двері до приступання до Причастя.

З іншого боку багато хто, а зокрема Архиєпископ Чарльз Чапут наголошують, що «Amoris Laetitia» потрібно читати виключно в контексті дотеперішнього Вчительства Церкви і що документ не дозволяє ніяких змін у церковній практиці.

Оскільки Папа не відповів на dubia, четверо підписантів з цього відчитали, що потрібно і надалі роздумувати над цими питаннями та дискутувати про це, з належною покорою й повагою і тому вони вирішили сповістити про це увесь народ Божий, повідомивши про свою ініціативу і оприлюднивши усі документи.