Невже ви не розумієте, що пропаганда проти контрацепції тільки збільшить кількість абортів?
  • Пон, 09/09/2013 - 23:04

ПИТАННЯ: Невже ви не розумієте, що пропаганда проти контрацепції тільки збільшить кількість абортів? Захищаючись від небажаної вагітності, можна значно скоротити кількість абортів!

ВІДПОВІДЬ: Даремно наш співрозмовник думає, що Церква ніколи не ставила перед собою такого питання. Зрозуміло, цьому запереченню не один рік і не одне десятиліття. Ось яку відповідь дає на нього Папа Іван Павло II в енцикліці «Evangelium Vitae»: "Часто говорять, що безпечні й загальнодоступні протизаплідні засоби є кращим методом боротьби з абортами. Католицьку Церкву при цьому звинувачують, що насправді вона сприяє множенню випадків переривання вагітності, оскільки у своєму моральному вченні вперто каже про безчестя протизаплідних засобів. Насправді ця аргументація виявляється помилковою. Можливо, багато людей дійсно застосовують протизаплідних засобів, щоб пізніше не потрапити в спокусу аборту. Однак, антицінності, невід'ємні від "контрацептивної ментальності", - а вона є щось зовсім іншим, ніж відповідальне батьківство і материнство, пережите з дотриманням всієї істини подружнього акту, - призводять до того, що це спокуса стає ще сильнішою, коли відбулося зачаття "небажаного" життя. Культура, що визнає аборти, насправді найбільш поширена серед тих, хто відкидає вчення Церкви про протизаплідні засоби. Безумовно, протизаплідні засоби і переривання вагітності - з моральної точки зору, два принципово різних види зла: одне суперечить всій істині статевого акту як справжнього вираження подружньої любові, друге знищує життя людської істоти: перше протистоїть чесноті подружньої чистоти, друге суперечить чесноті праведності й прямо порушує Божу заповідь "не вбивай".

Незважаючи на це розходження, за природою і моральною тяжкістю, вони вельми часто тісно пов'язані, мов плоди однієї рослини. Правдою є, що в ряді випадків людина вдається до контрацептивів або навіть аборту під тиском безлічі життєвих труднощів, які, однак, нікого не звільняють від обов'язку повністю дотримуватися закону Божого. У дуже багатьох випадках така практика випливає з гедоністичного, безвідповідального підходу до статевого життя і спирається на егоїстичну концепцію свободи, де дітонародження розглядається як перешкода на шляху повного розвитку людської особистості. Життя, яке може бути зачате від з’єднання  чоловіка і жінки, стає, таким чином, ворогом, від якого неодмінно треба вислизнути, а переривання вагітності - єдиним вибором, коли протизаплідні засоби не спрацювали.

На жаль, тісний зв'язок протизаплідних засобів з перериванням вагітності, який  встановився в умах, стає все більш очевидним, і вкрай тривожним доказом цього служить виробництво хімічних засобів, внутрішньоматкових засобів, а також вакцин, які настільки ж загальнодоступні, як протизаплідні засоби, але не попереджають вагітність, а викликають її переривання на найбільш ранніх стадіях життя нової людської істоти» (13).

Згідно з вченням Церкви, контрацептивний менталітет є логічною передумовою абортивного менталітету. Напевно багато хто з нас стикався з прикладами, коли вагітність переривали саме ті, хто ретельно оберігався, потрапивши в той незначний відсоток, коли контрацепція "не спрацювала". Адже основна мета контрацепції - це повне виключення дітонародження. Народження дитини не хочуть, його не приймають. А в разі недостатньої ефективності протизаплідного методу формується вороже ставлення до факту зачаття і до зачатої суті - настільки, що першим питанням при виявленні небажаної вагітності постає "що робити?". При природному плануванні такого питання навіть не виникає, нове людське життя приймається беззастережно. При контрацептивному менталітеті сумнів виникає неминуче і, на жаль, нерідко на нього відповідають відмовою від дитини. Менталітет контрацептивний, спрямований проти людського життя, має своє природне продовження в менталітеті абортивному.

Коли ж подружні пари вдаються до природного планування, тобто до періодичної стриманості в дні фертильності, «ризик» зачаття завжди приймається. Приймаючи ризик зачаття, подруги перебувають в логіці взаємного дару, а не вбивства зачатої дитини.

За матеріалами http://ru.radiovaticana.va