Сьогодні в Європі ми маємо справу з певним ідеологічним проектом, метою якого є знищення традиційної сім'ї.
  • Чтв, 31/01/2013 - 00:00

Довідка: Роберто де Матеї є італійським істориком. Викладає історію церкви та християнства в Європейському Університеті в Римі, а також в Університеті Кассіно. У 2004-2007 і 2008-2011 роках був віце-президентом Італійської народної Ради Наукових Досліджень. Є керівником і засновником Фонду Лепанто (спільноти католиків-мирян), головним редактором історичного квартальника "Нова Історія" та щомісячника "Radici Christiane". У 2002-2006 роках в уряді Берлусконі виконував функції радника з міжнародних справ.

У неділю в Парижі пройшов марш на захист сім'ї. Невже сім'я насправді потребує такого захисту?

- Так, вона знаходиться під загрозою. І це не тільки у Франції, а у всій Європі.

Якого роду ця загроза?

- Їй загрожують рішення, метою яких є легалізація так званих одностатевих шлюбів. Таким чином їм також дається право на усиновлення дітей. Однак, мова йде не тільки про усиновлення, але також про те, що у гомосексуальних пар з'являється можливість зачаття дітей in vitro. І це вже відбувається. В Італії на початку року стала відома історія двох лесбіянок, у яких народилася дитина з пробірки. У всій цій проблемі можна виділити кілька етапів. По-перше, держава визнає неформальні зв'язки, як гомосексуальні, так і гетеросексуальні. У Франції, наприклад, кілька років тому був введений пакт про громадянські партнерства, який зрівнює права неформальних зв'язків з подружжям. І що відбувається далі? Традиційна сім'я перестає бути взірцем для західного суспільства. Ми маємо справу з повним релятивізмом.

Але суспільство змінюється. Воно вже не таке, яким було, наприклад, у XIX столітті. Може, не варто дивуватися, що модель сім'ї теж міняється?

- Безсумнівно, в сучасній Європі сім'я відрізняється від тієї, яка була 100 років тому, і навіть 30 років. Але питання, яке ми повинні задати собі в цьому контексті, звучить так: які причини цих змін.

А які?

- Сім'я змінюється згідно з визначеними проектами. Історичний розвиток є результатом ідеологічних і політичних виборів. Громадські зміни не можна трактувати так само як природні процеси. Природний процес - це течія річки в бік моря, буря або виверження вулкана. Цим подіям ми не в силах протистояти, але те, що відбувається в історії, це вже плід людського вибору. Модель сім'ї змінилася, тому що, починаючи з революції 1968 року, значення традиційної сім'ї підірвано. Сьогодні в Європі маємо справу з певним ідеологічним проектом, мета якого - знищення традиційної сім'ї.

Хто міг би бути автором такого проекту?

- Різні ідеологічні лобі, які заперечують факт існування природного, тобто, християнського порядку. Це ідеології, які дотримуються думки, що не існує об'єктивної людської природи, так само важливої для всіх людей у кожному часі і кожній епосі. Перш за все я маю на увазі гендерну ідеологію, згідно з якою, бути чоловіком чи жінкою - це не результат природного закону і не є незмінним фактом. Є скоріше результатом історичних виборів. Згідно цієї ідеології, людська природа змінювана - чоловік може стати жінкою і навпаки. Люди вибирають короткочасні ролі. По-моєму, цій шкідливій ідеології потрібно протиставити протилежну точку зору, інші принципи і інше бачення людини.

Як протиставити?

- Хоча б так, як роблять це учасники маніфестації в Парижі. Так, як ще раніше робили це захисники сім'ї, показуючи, що існує незмінне природне право. Ідуть століття, змінюються суспільні устрої, але не змінюються певні правила і цінності. Серед них і сім'я, що складається з чоловіка та жінки, які з'єднуються для того, щоб дати потомство. З цієї точки зору гомосексуальна сім'я не є сім'єю, а залишається неприродним і безплідним зв'язком.

А Вам не здається, що сьогодні вже існують медичні можливості зробити цей зв'язок плідним? Існує  in vitro, є сурогатні матері.

- Ні. Уявіть собі таку ситуацію - в сім'ї двох лесбіянок народжується дитина. Як це трапилося? Одна з жінок була штучно запліднена чоловіком, а не своєю партнеркою.

А хіба та жінка не може усиновити дитину? Хіба прийомна мати не може бути такою ж доброю, як природна?

- Дитині потрібні мама і тато. Жінка і чоловік взаємно доповнюють один одного. Тому дитина, яка з'являється в сім'ї двох матерів або двох батьків, народжується в умові дисбалансу. Якщо навіть одна з жінок у цьому гомосексуальному союзі виконує роль батька, це противиться її природі. Чоловік і жінка, хочуть вони того чи не хочуть, мають свою біологічну природу. Тому жінка, яка хоче змінити свою стать на чоловічу, може зробити це з ідеологічної точки зору, але не з біологічної.

Однак, послідовники гендерної теорії стверджують, що суспільні ролі, як Ви самі згадували, набуваються в процесі соціалізації. Цим ролям  можна просто навчитися. Ви не думаєте, що це можливо?

- Абсолютно ні. Це повністю помилкова теорія. У сучасному світі конкурують дві протилежні доктрини. Одна це, як ми говоримо, гендерна доктрина. І інша, яка, по-моєму, єдина має право на існування, свідчить, що роль жінки і чоловіка дається нам природою. Природою, яка є чимось незалежним від нашого вибору. Ми не можемо створити природу, ні змінити її. Ми повинні її поважати і дотримуватися її встановлення. Прошу звернути увагу - тварини інстинктивно дотримуються законів природи, люди ж хочуть змінити природу. Хочуть зробити з себе богів. Це різновид деіфікаціі людини або бунт проти природи, яка нам дана, а в результаті це бунт проти Бога, Який є Творець природи. Є в цьому якась дратівлива форма індивідуалізму. Однак в той же час це і бунт проти нашого майбутнього. Союз двох чоловіків чи двох жінок не може бути щасливим. У зв'язку з цим, дитина, яка народжується в такій сім'ї, з самого початку приречена на нещасливе життя.

Ви говорите "нещасливе життя", але хто це перевіряв? У Вас є докази? Дані гомосексуальних організацій стверджують зворотне, що такі сім'ї однаково мають шанси на щастя, як і гетеросексуальні.

- Дозвольте відповісти Вам запитанням на запитання. А чи перевіряв хто-небудь, що вони говорять? Говорити легко, перевірити важко. У гомосексуальних союзах набагато більше випадків депресії, самогубства, насильства, ніж у традиційних сім'ях. Це вже сьогодні показують психологічні дослідження.

Ви стверджуєте, що це факти, засвідчені психологами?

- Так, і ці факти все ще підтверджуються, тому що експеримент з гомосексуальними шлюбами відбувається на наших очах. Цей експеримент почався недавно, але на цей день дані, якими ми оперуємо, саме такі, а не інакші.

Припустимо, що все так, як Ви кажете. Чому тоді європейські уряди не бачать цих загроз?

- Це правда, не бачать. І не тільки соціалістичні уряди, але й деякі традиційні. Наприклад, уряд Кемерона у Великобританії піддається на проведення таких експериментів. А чому? Тому що на ці уряди чинять тиск впливові лобі, які просувають різні ідеології, в тому числі гендерну ідеологію. На жаль, під їх впливом знаходяться і європейські інститути. Європейський Союз, який зазнав економічну (оскільки євро зараз переживає серйозну кризу) і політичну (має проблеми з керівництвом) поразку, і сам постає в якості свого роду ідеологічного лобі, яке хоче нав'язати різним країнам свої правила. Перший приклад - Ірландію, Польщу і Мальту хочуть примусити до лібералізації закону про аборти. Або намагаються нав'язати країнам легалізацію гомосексуальних союзів, прирівнюючи їх до шлюбу. Або намагаються ввести в Європі нову категорію злочинів - гомофобію. Якби це вдалося, тоді за сам захист традиційної сім'ї і критику гомосексуальних шлюбів можна було б притягнути будь-кого до суду. По-моєму, це диктатура релятивізму. І про цю проблему часто говорить Папа Бенедикт XVI. У своїх двох останніх виступах в кінці грудня він чітко сказав, що гомосексуальні шлюби стають причиною дестабілізації суспільства і загрожують громадському спокою.

Тоді як Ви поясните той факт, що гомосексуальні шлюби користуються суспільною підтримкою? За даними різних досліджень, їх підтримують понад 50% американців, близько 60% французів і 45% італійців.

Люди не усвідомлюють загрози, які несуть ці шлюби. Крім того, ці цифри взагалі не показують, що 50% американців підтримують гомосексуальні шлюби настільки, що самі готові були б їх укласти. Ми маємо справу скоріше з погано зрозумілою  ідеєю свободи. У такому сенсі хибно усвідомленого лібералізму і морального релятивізму починає домінувати ідея, згідно з якою кожен має право робити те, що хоче.

І Ви вважаєте, що це погано?

Погано, тому що це шкідлива ідея. Коли традиційна сім'я втрачає захист і підтримку держави, тоді доходить до її руйнування. А згодом - приводить до розриву суспільних зв'язків. У такому випадку можна було б запитати: а чому не легалізувати інцест? Або полігамію? Або зоофілію? Якщо ми будемо послідовні, тоді кожна людина вільна і ми повинні кожному дати свободу у вираженні його сексуальних схильностей. Якщо ж ми оберігаємо модель сім'ї, яку визнаємо найкращою для нашого суспільства, тоді ми можемо забороняти і полігамію та інцест. В іншому випадку ми починаємо кидатися зі сторони в сторону.

Ви весь час говорите про впливові ідеологічні групи, які чинять тиск на уряди європейських держав. Ви можете їх назвати? І чому вони взялися саме за сім'ї?

- Все почалося під час революції 1968 року і потім, після падіння берлінської стіни, коли комуністичні ідеї поширилися в Європі. Не випадково я прирівнюю цю ідею до марксизму. Ми сьогодні є свідками того, як західні ідеологічні групи намагаються встановити в Європі посткомуністичний лад з його діалектичним матеріалізмом. Це спроба побудови утопії суспільства без класів, а також без статі. Без жінок і чоловіків, а також без держави. І ця ідеологічна утопія, яка була сформульована в 90-ті роки, стає серйозною загрозою. Вона впливає на політиків, вона популярна також в академічних колах. Створюється враження, що паризька маніфестація - це свідчення опору цим проектом.

Ви намалювали темне бачення світу. А чи є якась ідея, що можна з цим зробити?

- Тиск має сенс. Такий, який можуть давати демонстрації в Парижі, тиск католиків, Церкви, всіх тих, хто захищає природне право. Думаю, що сильний громадський та інтелектуальний тиск  може привести до змін, які призведуть до повернення теперішнього порядку.

Ви дійсно вважаєте, що це можливо?

- З Божою допомогою, так.

 

За матеріалами http://baznica.info


Паломництво Святими місцями

Добровільний внесок
вкажіть суму пожертви

  грн/місяць