Синод: Нерозривність шлюбу взагалі не заперечується
  • Птн, 10/10/2014 - 19:45

Уже останні отці Синоду вчора взяли участь у першій частині дебатів. Сьогодні вислухають аудиторів та представників братніх Церков. Натомість, 13 жовтня почнеться обговорення в невеликих групах підсумків праці першого тижня.

У контексті складних душпастирських ситуацій говорили на тему Причастя для розлучених, які мають нові стосунки. В цілому, однак, дискусія не підривала вчення про нерозривність шлюбу.

«Загалом можемо сказати, що є одна лінія отців Синоду, яка приділяє велику увагу проголошенню Євангелія шлюбу – поінформував речник Ватикану о. Федеріко Ломбарді. – Воно вимагає, щоб підтвердити той факт, що якщо маємо справу з дійсним існуючим сакраментальним зв’язком, то неможливо допускати до таїнств розлучених осіб, що мають нові стосунки. Це підтверджує дотримання вчення Церкви і вірності слову Господа. Друга лінія, яка жодним чином не підриває нерозривність шлюбу, хоче в ключі милосердя побачити конкретні життєві ситуації і зробити розрізнення, як їм протистояти. Річ у тім, щоб жодним чином не заперечуючи доктрину, відповісти на вимоги милосердя в конкретних душпастирських ситуаціях, яким треба протистояти».

Постулюючи удосконалення процесів щодо уневажнення шлюбу, отці Синоду вказали на потребу їх ретельного провадження, щоб не складалося враження, що впровадили «католицькі розлучення». Говорили про труднощі, пов’язані з доступом до церковних судів (через величезну відстань), а також із занадто високою для багатьох вартістю таких процесів (запропоновано безкоштовні процеси для бідних); до того ж вказали на їхню надмірну тривалість.

Також нагадали про важливість таких практик, як «духовне причастя» і «спеціальне благословення» для осіб, що мають нові стосунки. Багато говорили про потребу зміни мови. Замість форм відчуження, таких як «брак ласки» або «життя в стані тяжкого гріха», запропонували позитивний погляд на складні ситуації і розмови про «об'єктивні перешкоди» в підході до таїнств.

Говорячи про потребу поваги осіб, які мають гомосексуальні зв’язки, чітко наголосили на вченні Церкви, яка вважає шлюбом тільки союз жінки та чоловіка. Також виключили можливість благословляти гомосексуальні пари, тому що це стало б підтвердженням того, ніби «Церква вважає їх добрими стосунками».