Папа: Виховання – це динамізм, що примиряє з іншими та довкіллям
  • Чтв, 20/02/2020 - 17:26
Звертаючись до учасників пленарної асамблеї Конгрегації католицького виховання, Святіший Отець описав процес виховання як динамізм, що веде до пізнання самих себе, до дбання про довкілля та до братерства. Він вказав на необхідність залучати до виховання все суспільство.

«Виховання – це динамічна дійсність, це рух, що веде людей до світла», – на цьому наголосив Папа Франциск, приймаючи на аудієнції учасників пленарної асамблеї Конгрегації католицького виховання у четвер, 20 лютого 2020 року.

Виховання як постійний динамізм

Святіший Отець зазначив, що виховання сприяє зростанню людини в її індивідуальному та соціальному вимірі. Він вказав на деякі характеристики виховного процесу, зокрема, описуючи його як екологічне спрямування, як динамізм, що веде до включення, до примирення та як роботу в команді.

 

Вчити пізнавати самих себе та навколишній світ

Стосовно екологічного спрямування виховного процесу Папа підкреслив, що виховання має на меті провадити людину на шляху пізнання самої себе та спільного дому в братерських стосунках з іншими. Це спрямування, за його словами, вимагає присутності вихователів, здатних спрямовувати навчальні програми таким чином, аби вони «ефективно допомагали зростати в солідарності, відповідальності та дбанні, що ґрунтується на співчутті».

Не залишати нікого поза увагою

Наступник святого Петра зазначив, що з точки зору методу, виховання, – це динамізм, що веде до включення. Виховання повинно охоплювати всіх відкинених суспільством задля бідності, соціальної нерівності та різних сімейних і особистих проблем. «Включення – це не сучасний винахід, а складова частина християнського послання спасіння», – наголосив Папа, вказуючи на необхідність протистояти культурі відкинення, що зродилася внаслідок відкинення братерства як складового елементу людяності.

Молодь прагне правди й миру

Виховання, як підкреслив Святіший Отець, є також динамізмом, що веде до примирення. На це вказують свідчення самої молоді, яка «своїми зусиллями та прагненням істини» нагадує всім про те, що надія не є утопією, а мир – це добро, яке завжди є можливим». Виховний динамізм, що будує мир, покликаний долати поділи між поколіннями, між народами, культурами, між багатими й бідними народами, між чоловіками й жінками, між економікою та етикою, між людством та довкіллям.

 

«Робота в команді» всього суспільства

Вселенський Архиєрей наголосив також, що виховання – це робота в команді, тобто спільна діяльність, до якої повинні приєднуватись сім’ї, вчителі, різні інституції й асоціації, громадське суспільство та все людство. Папа підкреслив, що, власне, усвідомлення кризи цієї співпраці у виховному процесі спонукало його доручити Конгрегації католицького виховання організувати захід під назвою «Освітньо-виховний пакт», що відбудеться 14 травня цього року. Мета цього заходу, за його словами, не полягає в розробці програм, а в тому, аби відновити ентузіазм до виховання, що включає всіх, до виховання, відкритого на конструктивний діалог та взаєморозуміння.

Виховний процес та мужність

Освітньо-виховний процес, за словами Папи, повинен сприяти формуванню зрілих осіб, здатних долати поділи й протиріччя та відбудовувати мереживо людських стосунків задля більш братерського суспільства. Для того, аби досягнути цю мету, як наголосив Святіший Отець, потрібна мужність ставити в центр людину, мужність вкладати всі найкращі сили, виховувати людей, здатних служити суспільству та мужність гідно оплачувати працю вчителів та вихователів.

Наступник святого Петра додав, що глобальний освітньо-виховний пакт спрямований також на зміцнення співпраці між різними дисциплінами, що є особливо актуальним в контексті часто роздробленої та  непослідовної панорами університетських студій та конфліктного плюралізму переконань і культурних варіантів.