Архиєпископ Чапут відповів на нападки в La Civiltà Cattolica на американських християн
  • Чтв, 20/07/2017 - 13:08

«Історія повна великих цитат, які люди ніколи не говорили. Одна з кращих, ніби-то походить від Володимира Леніна. Він описав тодішніх російських прогресистів, соціал-демократів та інших, хто прагнув змін, як «корисних ідіотів» - наївних союзників революції, яких більшовики відразу знищили, як тільки прибрали владу до своїх рук», - пише Високопреосвященніший владика Чарльз Чапут, Архиєпископ Філадельфії у США у своєму блозі на офіційній сторінці Філадельфійської римо-католицької Архиєпархії.

«Так говорить легенда. Насправді ж нема жодних доказів того, що Ленін дійсно сказав ці слова, принаймні, публічно», - продовжує владика Чапут.

«Наївні і нерозважливі», - на думку Архиєпископа, – «дуже легко можуть стати корисним інструментом у тяжкому конфлікті», проте, коли їх використають, їхній кінець завжди є однаковим.

«Історія також сповнена сумнівних коментарів, які дійсно були сказані, як наприклад, недавно в Римі в журнальній статті, яку вже багато хто критикував. Стаття, про яку йде мова, це стаття «Evangelical Fundamentalism and Catholic Integralism in the USA: A Surprising Ecumenism» в La Civiltà Cattolica, у якій помилково й неадекватно представлений характер католицько-протестантської співпраці в обороні свободи віросповідання та інших важливих питаннях», - пише Філадельфійський Архипастир.

Католики та інші християни, які вважають себе прогресивними, зазвичай дуже обережні в дебатах довкола питаннях про свободу совісті, - пише Архиєпископ Чапут – дехто з них розглядає це питання, як прикриття для провадження консервативної політики, а деякі бачать це питання, як відволікання уваги від нагальніших справ. Є й такі, як стверджує владика Чапут, хто стурбований співпрацею багатьох католиків і євангелистів, а також мормонів і багатьох православних у боротьбі проти абортів, у боротьбі за захист сім’ї та разом протистоять спробам ЛГБТ-активістів зменшити захист свободи віровизнання через примусове запровадження «антидискримінаційних» законів.

Філадельфійський владика не бачить протиріччя у потребі боротися за свободу віровизнання і потреби служити потребуючим. Він наголошує, що в Америці саме свобода релігійних громад є розсадником соціальної активності і служіння потребуючим.

Відчуження між католицькими та іншими релігійними громадами є часто глибоким. І тільки реальна загроза може їх об’єднати. «Співпраця між католиками і протестантами була рідкістю, коли я був молодим священиком», - пише Архиєпископ Чапут. – «Сьогодні їхня співпраця, екуменізм, про який так нібито турбується La Civiltà Cattolica, є у функції вирішення проблем і захисту принципів, а не прагненням політичної влади. Як сказав один баптист, всі ідея баптистської віри противиться інтеґрації держави і церкви».

«Відкидати сьогоднішні напади на релігійну свободу, як побрехеньку про страх – як це цікаво визначає автор La Civiltà Cattolica – можливо, мало сенс 25 років тому. Але тепер це звучить як вмисне ігнорування. Він також ігнорує той факт, що культурні війни в Америці люди витривалої християнської віри не хотіли і не розпочинали», - зауважує Філадельфійський Архиєпископ.

Як зазначає владика Чапут, немає нічого дивного в тому, що віруючі зазнають нападу з боку своїх одновірців тільки тому, що вони боряться за те, що їхня Церква завжди вважала істиною.

Цього місяця один із головних архітекторів і фінансистів сьогоднішнього ЛГБТ активізму публічно заявив, що повинно всім бути очевидно, що гей-активізм має не просто забезпечити рівність для тих, кого приваблює та ж сама стать, але й «покарати мерзенних», іншими словами - покарати тих, хто виступає проти ЛГБТ культурної програми, пише владика Чарльз Чапут.

«Не потрібно бути генієм», -зазначає Архиєпископ першої столиці США, – «щоб зрозуміти, що це включає в себе».

«Католики покликані ставитись до всіх людей з милосердям і справедливістю. Це включає і тих, то ненавидить те, у що ми віримо. Це вимагає навернення серця. Це вимагає терпіння, мужності й смирення. Ми мусимо побороти самовдоволення. Але милосердя і справедливість не можуть бути відокремленими від істини. Для християн Святе Письмо є словом Божим, одкровенням Божественної Істини. І немає ніякого способу, щоб пом’якшити або обійти суть Рим. 1,28-32, або будь-який інший з біблійних закликів до статевої чистоти і доброчесної поведінки. Спроба це зробити принижує те, у що християни завжди стверджували, що вірять. Це знижує нас до корисних інструментів, тих, хто придушує віру, за яку багато християн постраждали і страждають зараз, щоб дати повне свідчення віри», - пише владика Чапут.

«Тому групи, які борються за свободу віросповідання в наших судах, законодавчих органах і в суспільній площині – це шляхетні групи, для прикладу такі як Альянс захисту свободи (Alliance Defending Freedom) чи Бекет (раніше Becket Fund for Religious Liberty). Це – герої, а не ненависники. І якщо їхні зусилля злучили католиків, протестантів та інших людей доброї волі в ім’я загального добра, то ми повинні дякувати Богу за єдність, яку вони приносять», - завершує Архиєпископ Чарльз Чапут.